Psykoanalytiske perspektiver

DpT og Institut for Uddannelse og Pædagogik, DPU, inviterer til et debatmøde med forfattere til temaet i nr. 3/2011 om

Psykoanalytiske perspektiver på det pædagogiske

I temaet indgår følgende artikler:

  • Kirsten Hyldgaard: 
    Hvorfor tænker vi? Og hvornår er vi dumme?
  • Thomas Gitz-Johansen:
    Pædagogik mellem tilpasning og vækst – en eftersøgning af psykoanalytiske implikationer for pædagogisk praksis
  • Helle Bjerg:
    Når lysten træder i karakter – om karaktergivning i ideologikritisk perspektiv
  • Hanne B. Nielsen og Hanne Vivike:
    Sandplay: En pædagogisk metode
  • Steen Visholm:
    Psykodynamisk læringsteori og oplevelsesbaseret læring
  • Linda Lundgaard Andersen:
    Pædagogisk feltarbejde i et psykoanalytisk perspektiv

På mødet vil en del af temaets artikler blive fremlagt, og der vil være lejlighed til at diskutere psykoanalytiske perspektivers relevans for det pædagogiske felt i en bestræbelse på at levendegøre temaet og videreudvikle det.

Hvornår:
Debatmødet finder sted tirsdag den 8. november 2011 kl. 16,30-19

Hvor:
Festsalen, lokale A 220 på Danmarks Pædagogiske Universitetsskole, Tuborgvej 164, 2400 København NV

Der er fri adgang for alle interesserede

 NB! DpT nr. 3 vil kunne købes på stedet for 100 kr.