Nr. 2 Maj

Læs redaktionel indledning | Se omslag| Køb udgivelsen

INDHOLD

  • Birgitte Elle og Tomas Ellegaard:
    Uden for tema – men ikke uden for nummer…
  • Jacob Klitmøller og Klaus Nielsen:
    John Hattie som uddannelsesteoretiker – en kritik af teorien om synlig læring
  • John Gulløv:
    Dømmekraft i pædagogisk arbejde. Refleksioner over dilemmaer og retfærdiggørelser
  • Rasmus Øst Birkkjær:
    Biopsykosociale perspektiver i specialpædagogikken
  • Jette Steensen:
    ”Social justice” – et aktuelt supplement til dannelsesbegrebet
  • Keld Buciek & Ole Erik Hansen:
    “Serendipitet” og læringens uforudsigelighed – en kritik af endemålstænkning i de højere uddannelser
  • Anders Bøggild Christensen og Jens Eistrup:
    Hvorfor nu denne runde firkant? – professionshøjskolernes beslutning om at indføre Studieaktivitetsmodellen
  • Stine Thygesen:
    Med hjertet på rette sted. En undersøgelse af familieplejeres konstituering som gruppe
    Den trykte artikel er desværre skæmmet af ombrydningsfejl. Se den korrekte version her.
  • Niels Mattsson Johansen:
    Billedforbuddets etiske dimension i en socialfilosofisk dannelsesteori
    Kursiveret tekst i artiklen er desværre faldet helt ud. Se den korrekte version her.
  • Ulla Ambrosius Madsen:
    Baudrillard og Pædagogikkens Andet

ANMELDELSER

  • Svend Brinkmann & Anders Petersen (red.):
    Diagnoser – perspektiver, kritik og diskussion
  • Kirsten Flaten og Torkjelle Sollesnes:
    Oppvekst og miljø. Barn og unges utvikling
  • Lene Tanggaard:
    FAQ om kreativitet
  • Lejf Moos:
    Pædagogisk ledelse i en læringsmålstyret skole?
  • Sten Larsen (red.):
    Pædagogik og lærerfaglighed